Veelgestelde
vragen
Bekijk hieronder de vragen en antwoorden
Wanneer zorg in een hospice in beeld komt voor u of uw naaste leven er vaak nog veel vragen. Op deze pagina staan de antwoorden op veelgestelde vragen over het hospice en de zorg die gegeven wordt in ons hospice. Staat uw vraag er niet bij? Stel hem gerust via ons contactformulier of maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.
Onze zorg
Nee dat kan niet, dat gaat in overleg met de huisarts of medisch specialist van uw naaste. De constatering dat de levensverwachting korter is geworden dan drie maanden, kan alleen een arts doen.
Op dit moment is het niet nodig om dat vooraf te doen. Echter mocht er een aanleiding zijn dan kunnen we dat wel van u vragen. Ook als u klachten krijgt gedurende uw verblijf bij ons, gaan we wel testen.
Ja hoor, dat kan. Als u niet aanvullend verzekerd bent voor uw eigen bijdrage, dan komen die kosten voor eigen rekening. Wanneer uw financiële situatie dat niet toe laat, ga dan in gesprek met onze coördinatoren, die kunnen daar een oplossing voor bedenken.
Donaties
Daar zijn we erg blij mee! Onze organisatie bestaat voor een groot deel uit donaties en giften. Ons rekeningnummer is: NL91ABNA 0603 7608 72 (ten name van Hospice Holos).
Hospice Holos
De zorg in Hospice Holos wordt 24 uur per dag verleend door naasten in samenwerking met geschoolde vrijwilligers van de Stichting Leendert Vriel Noord-Oost Twente en ervaren beroepskrachten van Zorggroep Sint Maarten.*